

Prednostna naloga OŠ Franceta Bevka Ljubljana v letošnjem šolskem letu je spodbujanje bralne pismenosti učencev, k čemur sodi tudi pisanje z roko.
Teden pisanja z roko je projekt, ki spodbuja ohranjanje in promocijo pisanja z roko. Naša osnovna šola se je v letu 2024 ponovno pridružila projektu z namenom ozaveščanja učencev o pomenu pisanja z roko kot veščine, ki spodbuja ustvarjalnost, natančnost in kritično mišljenje, krepitve fine motorike pri učencih, izboljšanja povezanosti in sodelovanja med učenci ter učitelji.
V tednu od 20. 1. do 24. 1. 2025 smo na šoli pri projektu aktivno sodelovali pri pouku slovenščine, nemščine, pri urah DSP, na razredni stopnji in dejavnostih RaP.

Učenci so se pod mentorstvom Kaline Šuštar pri pouku slovenščine potopili v spomine in pisali zgodbe ter pesmi o vonjavah, ki v njih prebudijo dobre in slabe spomine.
Pri dejavnostih Rap nemške pravljične urice so učenci prepisovali odlomke iz svojih najljubših nemških pravljic. Pr dejavnosti RaP nemščina za 4. in 5. razred pa so učenci s pomočjo slovarja iskali nemške besede za stvari in pojme, katerih vonjave v njih prebudijo posebne spomine.




Pod mentorstvom učiteljice DSP, Tanje Sever, so o spominih pisali tudi učenci, ki potrebujejo individualno pomoč. Nastali so izdelki napisani na papirnate krožničke.
Učenci razredne stopnje so pesniško ustvarjali tudi pri RaP dejavnosti Bralno-pesniška skrinjica, ki jo vodi učiteljica francoščine, Jelka Perne.

V petek smo zbrali vse izdelke in v avli šole naredili obsežno razstavo, ki so si jo učenci in zaposleni z zanimanjem ogledali. Razstavili smo tudi nekaj preprostih vonjav (kava, čaj, dišeče sveče) in pustili domišljiji prosto pot. Najbolj pogumni in izvirni so svoje asociacije na vonjave napisali na kartončke in jih nalepili k razstavi. Vsi učenci ter zaposleni so lahko v avli šole pustili na roko napisan pečat – svoj avtogram. Na ta način so razstavo soustvarjali tudi učenci, ki sprva pri projektu niso želeli aktivno sodelovati.


Teden pisanja z roko je na naši šoli pustil pozitiven vtis, saj je učence spodbudil k razmisleku o pomenu te dragocene veščine. S sodelovanjem smo dokazali, da ima pisanje z roko še vedno pomembno mesto v sodobni družbi.

Zapisala: Karin Žunič, koordinatorka